Kun valitset kissallesi kuljetushäkkiä, on tärkeää kiinnittää huomiota useisiin keskeisiin ominaisuuksiin. Ensinnäkin, kuljetushäkin tulee olla riittävän tilava, jotta kissa voi liikkua mukavasti, mutta ei liian suuri, jotta se ei tunnu turvattomalta. Hyvä kissan kuljetushäkki on valmistettu kestävästä materiaalista, joka kestää kulutusta ja tarjoaa riittävän suojan ulkoisilta tekijöiltä. Lisäksi häkin tulee olla helppo puhdistaa, sillä kissat voivat stressaantua matkustamisen aikana ja aiheuttaa sotkua.
Turvallisuus on ensisijaisen tärkeää, joten varmista, että häkissä on luotettava lukitusmekanismi, joka estää kissaa karkaamasta. Lopuksi, kuljetushäkin tulisi olla kevyt ja helppo kantaa, jotta matkustaminen on mukavaa sekä sinulle että lemmikillesi.
Kissan kuljetushäkkejä on saatavilla monenlaisia, ja jokaisella tyypillä on omat etunsa ja haittansa. Kovat kuljetushäkit ovat suosittuja niiden kestävyyden vuoksi. Ne tarjoavat erinomaisen suojan ja ovat usein helppoja puhdistaa. Kuitenkin, ne voivat olla painavia ja vievät enemmän tilaa säilytyksessä.
Pehmeät kuljetushäkit ovat kevyempiä ja helpompia kantaa. Ne ovat usein mukavampia kissalle, sillä ne tarjoavat pehmeän alustan. Haittapuolena on, että ne eivät tarjoa yhtä paljon suojaa kuin kovat häkit ja voivat olla vaikeampia puhdistaa. Reppumalliset kuljetushäkit ovat innovatiivinen vaihtoehto, joka vapauttaa kädet ja tekee matkustamisesta helppoa. Ne ovat kuitenkin yleensä pienempiä, joten ne sopivat parhaiten pienille kissoille tai lyhyille matkoille.
Oikean kokoisen kuljetushäkin valinta on tärkeää kissan mukavuuden ja turvallisuuden kannalta. Kissan tulisi pystyä kääntymään ja makaamaan mukavasti häkissä. Mittaa kissasi pituus nenästä hännän tyveen ja lisää muutama senttimetri, jotta saat sopivan pituuden häkille. Korkeuden tulisi olla myös riittävä.
Jos sinulla on pentu, ota huomioon, että se kasvaa nopeasti. Valitse häkki, joka on hieman suurempi, jotta se palvelee pidempään. Muista myös, että liian suuri häkki voi aiheuttaa kissalle turvattomuuden tunnetta, joten pyri löytämään tasapaino tilavuuden ja mukavuuden välillä.
Kissan kuljetus on tehtävä turvallisesti, jotta sekä kissa että matkustajat pysyvät turvassa. Varmista, että kuljetushäkki on kunnolla kiinnitetty autoon, esimerkiksi turvavöillä. Tämä estää häkin liikkumisen äkillisissä jarrutuksissa tai käännöksissä. Älä koskaan jätä kissaa yksin autoon, erityisesti kuumina päivinä, sillä lämpötila voi nousta vaarallisen korkeaksi.
Ennen matkaa on hyvä totuttaa kissa kuljetushäkkiin, jotta se ei stressaannu matkustamisesta. Voit tehdä tämän jättämällä häkin esille kotona ja antamalla kissan tutustua siihen omassa tahdissaan. Voit myös laittaa häkkiin kissan lempipeiton tai lelun, jotta se tuntuu tutulta ja turvalliselta.
Kissan totuttaminen kuljetushäkkiin voi vaatia aikaa ja kärsivällisyyttä. Aloita asettamalla häkki avoimeksi kissan lempipaikkaan kotona. Anna kissan tutkia häkkiä omassa tahdissaan ja palkitse se herkuilla tai kehuilla, kun se menee häkkiin. Voit myös laittaa häkkiin kissan lempipeiton tai lelun, jotta se tuntuu tutulta ja turvalliselta.
Kun kissa on tottunut häkkiin, voit alkaa sulkea ovea lyhyiksi ajoiksi. Pidennä aikaa vähitellen, kunnes kissa on mukava olla häkissä pidempiä aikoja. Harjoittele myös lyhyitä automatkoja, jotta kissa tottuu liikkeeseen. Muista pysyä rauhallisena ja kärsivällisenä koko prosessin ajan, sillä kissat aistivat omistajiensa tunteet ja reagoivat niihin.
Yhteenvetona, oikean kissan kuljetushäkin valinta on tärkeä osa lemmikkisi hyvinvointia ja turvallisuutta matkustamisen aikana. Lemmikkikauppa tarjoaa laajan valikoiman kuljetushäkkejä, jotka täyttävät kaikki tarvittavat vaatimukset. Tutustu valikoimaamme!
Nämä toimitusehdot ovat voimassa 26.10.2021 alkaen.
Vierashuone Oy
Kurikkatie 11
90440 Kempele
041-5056482
asiakaspalvelu@lemmikkikauppa.fi
www.lemmikkikauppa.fi
2409119-7
Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.
Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Maksupalveluna toimii Klarna Checkout ja Checkout, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut ja osa mobiilimaksamisen palveluista.
Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna AB:n (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Lemmikkikauppa Vierashuone yleiset ehdot.
Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.
Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:
Vierashuone Oy
Kurikkatie 11
90440 Kempele
041-5056482
asiakaspalvelu@lemmikkikauppa.fi
www.lemmikkikauppa.fi
2409119-7
Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.
Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.
Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.
Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä.
Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla). Voitte käyttää myös tulostettavaa palautuslomakettamme, mutta sen käyttö ei ole pakollista.
Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.
Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.
Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.
Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seuraus- ta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.
Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.