Kissan hampaiden hoito on tärkeä osa lemmikkien terveyttä, mutta se jää usein huomiotta. Kissoilla, kuten ihmisilläkin, voi kehittyä plakkia ja hammaskiveä, jotka voivat johtaa vakaviin hammasongelmiin, kuten ientulehdukseen ja parodontiittiin. Nämä ongelmat voivat aiheuttaa kipua ja epämukavuutta, ja pahimmillaan ne voivat johtaa hampaiden menetykseen. Lisäksi suun terveys vaikuttaa koko kehon hyvinvointiin; suun bakteerit voivat levitä muualle kehoon ja aiheuttaa vakavia sairauksia. Siksi kissan hampaiden harjaus on tärkeä ennaltaehkäisevä toimenpide, joka voi parantaa lemmikkisi elämänlaatua merkittävästi.
Optimaalinen kissan hampaiden harjaus olisi päivittäinen, mutta ymmärrettävästi tämä ei aina ole mahdollista. Useimmat asiantuntijat suosittelevat hampaiden harjausta vähintään 2-3 kertaa viikossa. Säännöllinen harjaus auttaa poistamaan plakkia ennen kuin se kovettuu hammaskiveksi, mikä on vaikeampi poistaa ilman eläinlääkärin apua. Jos päivittäinen harjaus ei ole mahdollista, pyri luomaan rutiini, joka sopii sekä sinulle että kissallesi. Muista, että säännöllisyys on avainasemassa, ja pienikin panostus on parempi kuin ei mitään.
Kissan hampaiden harjaus vaatii muutamia erityisiä tarvikkeita. Ensinnäkin tarvitset kissan hammasharjan, joka on suunniteltu lemmikkien suuhun sopivaksi. Nämä harjat ovat pienempiä ja pehmeämpiä kuin ihmisten hammasharjat. Toiseksi tarvitset lemmikeille tarkoitettua hammastahnaa. Ihmisten hammastahnat eivät sovellu kissoille, sillä ne voivat sisältää ainesosia, jotka ovat myrkyllisiä lemmikeille. Lemmikkikauppa tarjoaa valikoiman kissan hampaiden hoitoon tarkoitettuja tuotteita, jotka tekevät harjauksesta helpompaa ja tehokkaampaa.
Kaikki kissat eivät siedä hampaiden harjausta, ja tällöin on hyvä tietää, että on olemassa vaihtoehtoisia keinoja ylläpitää suun terveyttä. Voit kokeilla hammashoitoon tarkoitettuja puruluita tai -leluja, jotka auttavat vähentämään plakkia ja hammaskiveä. Lisäksi on olemassa suunhoitoon tarkoitettuja geelejä ja suuvesiä, jotka voivat auttaa pitämään suun puhtaana.
Kissan hammasongelmat voivat ilmetä monin eri tavoin. Yleisiä merkkejä ovat pahanhajuinen hengitys, punaiset tai verestävät ikenet, vaikeudet syödä tai pureskella, ja hampaiden menetys. Jos huomaat kissallasi näitä oireita, on tärkeää ottaa yhteyttä eläinlääkäriin mahdollisimman pian. Varhainen puuttuminen voi estää vakavampien ongelmien kehittymisen. Lemmikkikauppa kannustaa kaikkia lemmikinomistajia kiinnittämään huomiota lemmikkiensä suun terveyteen ja tarjoamme valikoiman tuotteita, jotka voivat auttaa ylläpitämään kissasi suun terveyttä.
Yhteenvetona, kissan hampaiden hoito on olennainen osa lemmikkien terveyttä. Säännöllinen hampaiden harjaus ja oikeiden tuotteiden käyttö voivat estää monia suun terveysongelmia. Tutustu Lemmikkikaupan tarjoamiin tuotteisiin ja palveluihin, jotka tukevat lemmikkisi hyvinvointia.
Nämä toimitusehdot ovat voimassa 26.10.2021 alkaen.
Vierashuone Oy
Kurikkatie 11
90440 Kempele
041-5056482
asiakaspalvelu@lemmikkikauppa.fi
www.lemmikkikauppa.fi
2409119-7
Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.
Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Maksupalveluna toimii Klarna Checkout ja Checkout, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut ja osa mobiilimaksamisen palveluista.
Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna AB:n (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Lemmikkikauppa Vierashuone yleiset ehdot.
Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.
Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:
Vierashuone Oy
Kurikkatie 11
90440 Kempele
041-5056482
asiakaspalvelu@lemmikkikauppa.fi
www.lemmikkikauppa.fi
2409119-7
Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.
Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.
Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.
Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä.
Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla). Voitte käyttää myös tulostettavaa palautuslomakettamme, mutta sen käyttö ei ole pakollista.
Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.
Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.
Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.
Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seuraus- ta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.
Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.