Koiran peseminen on tärkeä osa koiran hygieniaa ja lemmikkien hoitoa, mutta kuinka usein se tulisi tehdä? Vastaus riippuu monista tekijöistä, kuten koiran rodusta, turkin tyypistä ja elinympäristöstä. Esimerkiksi pitkäkarvaiset rodut, kuten afgaaninvinttikoirat, saattavat tarvita säännöllisempää pesua, kun taas lyhytkarvaiset rodut pärjäävät harvemmalla pesuvälillä. Myös koiran aktiivisuustaso ja leikkisä luonne voivat vaikuttaa pesun tarpeeseen, sillä ulkona leikkiminen ja seikkailut saattavat likaannuttaa turkkia.
Suositeltava pesuväli voi vaihdella kahdesta viikosta muutamaan kuukauteen. On tärkeää tarkkailla koiran ihon ja turkin kuntoa sekä käyttää laadukkaita, koirille suunniteltuja pesuaineita, jotka eivät kuivata ihoa. Me Lemmikkikaupassa suosittelemme valitsemaan tuotteita, jotka tukevat koiran luonnollista öljytasapainoa, sillä liian usein tapahtuva peseminen voi poistaa turkista sen luonnolliset öljyt, mikä voi johtaa iho-ongelmiin.
Koiran pesemiseen tarvitaan muutamia perustuotteita, jotka varmistavat, että pesuprosessi on mahdollisimman tehokas ja miellyttävä lemmikillesi. Laadukas koiran shampoo on ehdoton perusta, ja sen tulisi olla erityisesti koirien iholle ja turkille suunniteltu. Valikoimassamme on runsaasti vaihtoehtoja, jotka ovat hellävaraisia ja kosteuttavia.
Lisäksi hoitoaine voi olla hyödyllinen erityisesti pitkäkarvaisille roduille, sillä se auttaa estämään takkuuntumista ja tekee turkista pehmeän ja kiiltävän. Harjat ja kammat ovat myös tärkeitä, sillä ne auttavat poistamaan irtokarvat ja takkuuntumiset ennen ja jälkeen pesun.
Ennen kuin aloitat koiran pesemisen, on tärkeää valmistella lemmikkisi huolellisesti. Aloita harjaamalla koiran turkki poistaaksesi irtokarvat ja takkuuntumiset, mikä tekee pesemisestä helpompaa ja estää turkin vahingoittumista.
Jos koirasi ei ole tottunut pesemiseen, on hyvä ajatus rauhoittaa se ennen kylpyä. Puhdas ja rauhallinen ympäristö, jossa ei ole häiriötekijöitä, auttaa rentouttamaan lemmikkisi. Voit myös käyttää herkkuja tai leluja positiivisen kokemuksen luomiseksi.
Koiran pesemisessä on useita yleisiä virheitä, joita omistajat saattavat tehdä. Yksi tavallisimmista on liian usein peseminen, mikä voi johtaa ihon kuivumiseen ja ärsytykseen. Toinen virhe on ihmisille tarkoitettujen shampoiden käyttö, jotka voivat olla liian voimakkaita koiran herkälle iholle.
Veden lämpötila on myös tärkeä tekijä; liian kuuma tai kylmä vesi voi aiheuttaa koiralle epämukavuutta. Pesun aikana on tärkeää välttää veden ja saippuan joutumista koiran korviin ja silmiin, sillä se voi aiheuttaa ärsytystä.
Monet koirat eivät alkuun pidä pesemisestä, joten on tärkeää tehdä prosessista mahdollisimman miellyttävä. Hyvä tapa aloittaa on totuttaa koira vähitellen veteen ja pesuun liittyviin ääniin ja tuntemuksiin.
Vähitellen lisäämällä veden määrää ja pidentämällä pesuaikaa koira saattaa tottua prosessiin paremmin. Jos koirasi pelkää vettä, on tärkeää olla kärsivällinen ja edetä koiran ehdoilla. Jatkuva positiivinen vahvistaminen voi auttaa muuttamaan pesuhetken mieluisaksi kokemukseksi.
Peseminen on olennainen osa koiran hygieniaa ja hyvinvointia. Oikeilla välineillä ja valmistautumisella voit tehdä siitä miellyttävän kokemuksen sekä itsellesi että koirallesi.
Olisitko myös kiinnostunut Lemmikkikaupan kissa-aiheisista vaatteista ja tavaroista? Tutustu nyt VHS® tuotteisiimme!
Nämä toimitusehdot ovat voimassa 26.10.2021 alkaen.
Vierashuone Oy
Kurikkatie 11
90440 Kempele
041-5056482
asiakaspalvelu@lemmikkikauppa.fi
www.lemmikkikauppa.fi
2409119-7
Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.
Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Maksupalveluna toimii Klarna Checkout ja Checkout, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut ja osa mobiilimaksamisen palveluista.
Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna AB:n (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Lemmikkikauppa Vierashuone yleiset ehdot.
Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.
Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:
Vierashuone Oy
Kurikkatie 11
90440 Kempele
041-5056482
asiakaspalvelu@lemmikkikauppa.fi
www.lemmikkikauppa.fi
2409119-7
Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.
Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.
Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.
Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä.
Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla). Voitte käyttää myös tulostettavaa palautuslomakettamme, mutta sen käyttö ei ole pakollista.
Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.
Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.
Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.
Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seuraus- ta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.
Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.