Miten hoitaa koiran korvia

Miksi koiran korvien hoito on tärkeää?

Koiran korvien hoito on olennainen osa lemmikkien hygieniaa ja koiran terveyden ylläpitämistä. Säännöllinen korvien puhdistus koiralla auttaa ehkäisemään tulehduksia ja infektioita, jotka voivat aiheuttaa kipua ja epämukavuutta koiralle. Likaiset ja kosteina pysyvät korvat ovat otollinen kasvualusta bakteereille ja sienille, jotka voivat johtaa vakaviin terveysongelmiin. Lisäksi puhtaat korvat parantavat koiran kuuloa, mikä on erityisen tärkeää vanhemmille koirille. Säännöllinen hoito myös vahvistaa omistajan ja koiran välistä sidettä, kun yhteiset hoitohetket muuttuvat rutiineiksi, joita koira oppii arvostamaan.

Kuinka usein koiran korvat tulisi puhdistaa?

Korvien puhdistustiheys riippuu koiran rodusta, sen korvien muodosta ja elinympäristöstä. Esimerkiksi roduilla, joilla on luppakorvat, kuten spanieleilla, on suurempi riski korvaongelmiin, koska korvat eivät saa yhtä paljon ilmavirtaa. Tällaiset koirat hyötyvät säännöllisestä, jopa viikoittaisesta, puhdistuksesta. Toisaalta koirilla, joilla on pystykorvat, voi riittää harvempi puhdistus.

Millä välineillä ja aineilla korvat puhdistetaan?

Koiran korvien puhdistus vaatii oikeat välineet ja aineet. Me Lemmikkikaupassa suosittelemme käyttämään erityisesti koirille tarkoitettuja korvanpuhdistusaineita, jotka ovat hellävaraisia eivätkä ärsytä herkkiä korvakäytäviä. Tarvitset myös vanulappuja tai pehmeitä liinoja, joilla voit pyyhkiä korvat puhtaiksi. Vältä vanupuikkoja, sillä ne voivat työntää likaa syvemmälle korvakäytävään. Kun valitset tuotteita, kannattaa suosia luonnonmukaisia ja eläinystävällisiä vaihtoehtoja, jotka tukevat koiran hyvinvointia ja ympäristön kestävyyttä.

Miten tunnistaa korvaongelmat koiralla?

On tärkeää osata tunnistaa mahdolliset korvaongelmat varhaisessa vaiheessa. Merkkejä voivat olla korvien jatkuva raapiminen, pään ravistelu, punoitus, turvotus tai epämiellyttävä haju. Jos koira vaikuttaa ärtyneeltä tai aristaa korvia, on syytä epäillä tulehdusta tai infektiota. Tällöin on parasta ottaa yhteyttä eläinlääkäriin, joka voi tehdä tarvittavat tutkimukset ja määrätä asianmukaisen hoidon.

Mitä tehdä, jos koira ei pidä korvien puhdistamisesta?

Kaikki koirat eivät pidä korvien puhdistamisesta, mutta on olemassa keinoja, joilla voit tehdä prosessista miellyttävämmän. Aloita totuttamalla koira käsittelyyn pienin askelin, ja palkitse se herkuilla tai kehulla aina, kun se on rauhallinen. Voit myös tehdä puhdistuksesta osan päivittäistä rutiinia, jolloin se muuttuu koiralle tutuksi ja vähemmän stressaavaksi. Jos koira on erityisen vastahakoinen, voit kokeilla puhdistaa korvat leikin tai lenkin jälkeen, kun koira on väsynyt ja rauhallinen. Kärsivällisyys ja lempeä lähestymistapa ovat avainasemassa.

Lemmikkikauppa tarjoaa valikoiman tuotteita korvien puhdistukseen. Olisitko kiinnostunut myös Lemmikkikaupan kissa-aiheisista vaatteista ja tavaroista? Tutustu nyt VHS® tuotteisiimme!

Ajankohtaista

Ostoskorisi on tyhjä

Ostoskoriin käytetyt lahjakortit

Suodata

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 26.10.2021 alkaen.

Verkkokauppa

Vierashuone Oy
Kurikkatie 11
90440 Kempele

041-5056482
asiakaspalvelu@lemmikkikauppa.fi
www.lemmikkikauppa.fi
2409119-7

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksupalveluna toimii Klarna Checkout ja Checkout, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut ja osa mobiilimaksamisen palveluista.

Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna AB:n (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Lemmikkikauppa Vierashuone yleiset ehdot.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Vierashuone Oy
Kurikkatie 11
90440 Kempele

041-5056482
asiakaspalvelu@lemmikkikauppa.fi
www.lemmikkikauppa.fi
2409119-7

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Palautusehdot

Peruuttamisoikeus

Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla). Voitte käyttää myös tulostettavaa palautuslomakettamme, mutta sen käyttö ei ole pakollista.

Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

Peruuttamisen vaikutukset

Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seuraus- ta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.