Punkin poistaminen kissalta voi tuntua pelottavalta, mutta oikeilla välineillä ja tekniikoilla se on täysin hallittavissa. Ensimmäinen askel on varmistaa, että sinulla on oikeat työkalut. Punkkipihdit tai erityisesti tähän tarkoitukseen suunniteltu punkkilasso ovat suositeltavia, sillä ne mahdollistavat punkin turvallisen poistamisen ilman, että sen suuosia jää kissan ihoon. Näitä välineitä löydät helposti Lemmikkikauppa-verkkokaupasta, jossa panostamme laatuun ja turvallisuuteen.
Kun olet valmis poistamaan punkin, rauhoittele ensin kissaasi. Pidä kissa mukavasti paikallaan ja tartu punkkiin mahdollisimman läheltä ihoa. Vedä punkkia tasaisesti ja varovasti suoraan ylöspäin. Vältä kiertämistä tai nykimistä, jotta punkki ei hajoa. Kun punkki on poistettu, puhdista alue antiseptisellä aineella ja tarkkaile kissan vointia muutamien päivien ajan.
Punkit voivat aiheuttaa kissalle monenlaisia terveysongelmia, joten on tärkeää olla tietoinen niiden oireista. Kun kissalla on punkki, se voi aiheuttaa paikallista ärsytystä, punoitusta ja tulehdusta puremakohdassa. Lisäksi punkit voivat levittää vakavia sairauksia, jotka voivat vaikuttaa kissan yleiseen terveydentilaan.
Kissat, joilla on punkin levittämiä sairauksia, voivat näyttää väsyneiltä, menettää ruokahaluaan tai niillä voi olla kuumetta. Jos huomaat kissallasi näitä oireita punkin pureman jälkeen, ota yhteyttä eläinlääkäriin saadaksesi lisäohjeita.
Punkkien ehkäiseminen on tärkeä osa kissan terveyden ylläpitämistä. Yksi tehokkaimmista tavoista on käyttää punkkikarkotteita, joita on saatavilla monissa eri muodoissa, kuten kaulapannoissa, paikallisesti annosteltavissa liuoksissa ja suihkeissa. Nämä tuotteet ovat suunniteltu estämään punkkien kiinnittyminen ja ne löytyvät helposti verkkokaupastamme.
Säännöllinen turkin tarkastus on myös tärkeää, erityisesti ulkoilevilla kissoilla. Tutki kissan turkki huolellisesti ulkoilun jälkeen ja kiinnitä erityistä huomiota pään, korvien ja kaulan alueisiin, joihin punkit usein kiinnittyvät. Tämä rutiini auttaa havaitsemaan punkit ajoissa ennen kuin ne ehtivät aiheuttaa ongelmia.
Vaikka monet punkin puremat voivat hoitua kotona, on tilanteita, jolloin eläinlääkärin apu on tarpeen. Jos punkin purema aiheuttaa voimakasta turvotusta, jatkuvaa kipua tai jos huomaat kissallasi yleisiä terveysoireita, kuten kuumetta tai letargiaa, on suositeltavaa kääntyä ammattilaisen puoleen. Eläinlääkäri voi tarjota tarvittavaa hoitoa ja neuvoja, jotka auttavat lievittämään kissan punkkiongelmia.
Lisäksi, jos et onnistu poistamaan punkkia kokonaan, eläinlääkäri voi auttaa varmistamaan, että punkin kaikki osat ovat poistettu turvallisesti. Tämä on tärkeää mahdollisten infektioiden ja terveysongelmien ehkäisemiseksi.
Pidä mielessä, että kissan terveys ja hyvinvointi ovat etusijalla, ja Lemmikkikauppa on täällä tukemassa sinua kaikissa lemmikkisi hoitoon liittyvissä kysymyksissä.
Olisitko kiinnostunut kissa-aiheisista vaatteista ja tavaroista? Tutustu nyt VHS® tuotteisiimme!
Nämä toimitusehdot ovat voimassa 26.10.2021 alkaen.
Vierashuone Oy
Kurikkatie 11
90440 Kempele
041-5056482
asiakaspalvelu@lemmikkikauppa.fi
www.lemmikkikauppa.fi
2409119-7
Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.
Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Maksupalveluna toimii Klarna Checkout ja Checkout, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut ja osa mobiilimaksamisen palveluista.
Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna AB:n (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Lemmikkikauppa Vierashuone yleiset ehdot.
Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.
Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:
Vierashuone Oy
Kurikkatie 11
90440 Kempele
041-5056482
asiakaspalvelu@lemmikkikauppa.fi
www.lemmikkikauppa.fi
2409119-7
Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.
Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.
Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.
Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä.
Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla). Voitte käyttää myös tulostettavaa palautuslomakettamme, mutta sen käyttö ei ole pakollista.
Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.
Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.
Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.
Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seuraus- ta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.
Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.