Monet koiranomistajat ovat kokeneet turhautumista, kun koira vetää hihnassa. On tärkeää ymmärtää taustalla olevat syyt, jotta ongelmaan voidaan puuttua tehokkaasti. Yksi yleisimmistä syistä on innostus – koirat ovat luonnostaan uteliaita ja haluavat tutkia ympäristöään. Toisinaan vetämisen taustalla voi olla pelko tai ahdistus, erityisesti jos koira kohtaa jotain pelottavaa tai uutta. Myös puutteellinen koulutus voi johtaa vetämiseen, jos koira ei ole oppinut, miten hihnassa tulisi kulkea. Ymmärtämällä näitä syitä voit paremmin mukauttaa koulutustekniikoita koiran tarpeisiin.
Hihnakäyttäytymisen parantaminen alkaa johdonmukaisella koulutuksella. Ensimmäinen askel on opettaa koiralle peruskäskyjä, kuten “istu”, jotka auttavat hallitsemaan koiran liikettä. Käytä palkitsemismenetelmiä, kuten herkkuja tai kehuja, kun koira kävelee kauniisti hihnassa. On tärkeää pysähtyä aina, kun koira alkaa vetää, jotta se oppii, ettei vetäminen vie sitä eteenpäin. Voit myös harjoitella kääntymistä, kun koira vetää, jolloin se oppii seuraamaan sinua. Johdonmukaisuus ja kärsivällisyys ovat avainasemassa, kun haluat parantaa koiran hihnakäyttäytymistä.
Oikeanlaiset varusteet voivat merkittävästi helpottaa vetämisen estämistä. Valjaat ovat usein parempi vaihtoehto kuin kaulapanta, koska ne jakavat paineen tasaisemmin koiran kehoon ja vähentävät kuristumisriskiä. Erityisesti etuvetovaljaat on suunniteltu estämään vetämistä ja tarjoavat paremman hallinnan. On tärkeää, että varusteet istuvat hyvin ja ovat mukavat koiralle, jotta ne eivät aiheuta epämukavuutta tai vahingoita ihoa. Suosittelemme tutustumaan Lemmikkikaupan valikoimaan, jossa on laaja valikoima laadukkaita ja kestäviä varusteita, jotka tukevat koiran koulutusta positiivisella tavalla.
Koiran hihnakävelyssä monet omistajat tekevät virheitä, jotka voivat pahentaa vetämisongelmaa. Yksi yleinen virhe on antaa periksi vetämiselle, jolloin koira oppii, että vetäminen vie sen haluamaansa suuntaan. Toinen virhe on epäsäännöllinen koulutus – koirat oppivat parhaiten, kun ne saavat johdonmukaista ohjausta. Lisäksi liian kireällä hihnalla kävelyttäminen saattaa lisätä koiran stressiä ja vetämistä. Näiden virheiden korjaaminen vaatii kärsivällisyyttä ja tietoista harjoittelua. On tärkeää säilyttää rauhallisuus ja keskittyä positiiviseen vahvistamiseen.
Joskus vetämisongelmat voivat olla niin vakavia tai pitkäkestoisia, että ammattiapu on tarpeen. Jos koiran vetäminen on hallitsematonta tai siihen liittyy aggressiivista käyttäytymistä, on suositeltavaa kääntyä ammattimaisen koirakouluttajan puoleen. Ammattilaiset voivat tarjota erityisiä koulutusohjelmia ja tekniikoita, jotka on räätälöity koiran yksilöllisiin tarpeisiin. Muista, että koiran koulutus on pitkäjänteinen prosessi, ja joskus lisäapu voi olla hyödyksi sekä sinulle että lemmikillesi.
Yhteenvetona, kun ymmärrät syyt koiran vetämiseen ja käytät oikeita koulutusmenetelmiä ja varusteita, voit parantaa koiran hihnakäyttäytymistä merkittävästi. Me Lemmikkikaupassa olemme sitoutuneet tarjoamaan laadukkaita tuotteita, jotka tukevat koiran koulutusta ja hyvinvointia
. Olisitko kiinnostunut kissa-aiheisista vaatteista ja tavaroista? Tutustu nyt myös VHS® tuotteisiimme!
Nämä toimitusehdot ovat voimassa 26.10.2021 alkaen.
Vierashuone Oy
Kurikkatie 11
90440 Kempele
041-5056482
asiakaspalvelu@lemmikkikauppa.fi
www.lemmikkikauppa.fi
2409119-7
Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.
Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Maksupalveluna toimii Klarna Checkout ja Checkout, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut ja osa mobiilimaksamisen palveluista.
Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna AB:n (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Lemmikkikauppa Vierashuone yleiset ehdot.
Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.
Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:
Vierashuone Oy
Kurikkatie 11
90440 Kempele
041-5056482
asiakaspalvelu@lemmikkikauppa.fi
www.lemmikkikauppa.fi
2409119-7
Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.
Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.
Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.
Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä.
Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla). Voitte käyttää myös tulostettavaa palautuslomakettamme, mutta sen käyttö ei ole pakollista.
Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.
Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.
Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.
Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seuraus- ta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.
Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.