Miten koira saa matkustaa autossa?

Miten koira matkustaa turvallisesti autossa?

Turvallinen matkustus koiran kanssa on ensiarvoisen tärkeää paitsi lemmikillesi myös muille matkustajille ja muille tiellä liikkujille. Koiran turvallisuus autossa voi taata monella eri tavalla. Turvavyövaljaat ovat yksi suosituimmista ratkaisuista, sillä ne pitävät koiran paikallaan ja estävät sitä liikkumasta vapaasti ajon aikana. Valjaat kiinnitetään auton turvavyöhön, mikä lisää turvallisuutta äkkipysähdyksissä.

Toinen vaihtoehto on kuljetushäkki, joka tarjoaa suojatun tilan koiralle. Kuljetushäkki asetetaan yleensä takatilaan, ja se on erinomainen ratkaisu erityisesti suuremmille koirille. Häkki suojaa koiraa äkillisiltä liikkeiltä ja vähentää loukkaantumisriskiä onnettomuustilanteissa. Lisäksi kuljetushäkin käyttäminen voi vähentää koiran stressiä, sillä se tarjoaa tutun ja turvallisen ympäristön.

Muita turvallisuusvälineitä ovat esimerkiksi koiran istuinalustat, jotka estävät koiraa liikkumasta autonpenkillä, sekä verkot tai esteet, jotka pitävät koiran erillään kuljettajasta. Lemmikkikauppa tarjoaa laajan valikoiman näitä koiran kuljetusvälineitä, jotta voit valita parhaiten sopivat tuotteet juuri sinun lemmikillesi ja autollesi.

Lainsäädäntö ja suositukset koiran kuljettamisesta

Koiran matkustus autossa on myös säädelty Suomen lainsäädännössä. Tieliikennelaki edellyttää, että eläimet on kuljetettava ajoneuvossa siten, etteivät ne aiheuta vaaraa tai haittaa kuljettajalle tai muille tiellä liikkujille. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että koiran tulee olla autossa turvallisesti kiinnitettynä joko valjailla, häkissä tai muulla vastaavalla tavalla.

Sakkoja voi seurata, jos koira matkustaa autossa vapaana ja aiheuttaa vaaratilanteen. Lisäksi vakuutusyhtiöt saattavat evätä korvauksia onnettomuustilanteissa, jos koira ei ole ollut asianmukaisesti kiinnitettynä. Siksi on tärkeää noudattaa sekä lakia että suosituksia, jotka liittyvät koiran matkustussääntöihin.

Koiran mukavuus pitkällä automatkalla

Koiran mukavuus on erityisen tärkeää pitkillä automatkoilla. Säännölliset tauot auttavat koiraa venyttelemään jalkojaan ja tekemään tarpeensa. Suosituksena on pysähtyä vähintään parin tunnin välein. Taukojen aikana voit myös tarjota koiralle vettä ja jotakin kevyttä syötävää, jotta se pysyy hyvinvoivana ja energisenä.

Ilmastointi on avainasemassa, kun halutaan pitää koiran lämpötila mukavana. Varmista, että autosi sisätilat ovat miellyttävän viileät, erityisesti kuumina kesäpäivinä. Ikkunoiden avaaminen voi myös auttaa ilmanvaihdossa, mutta älä koskaan anna koiran työntää päätään ulos ikkunasta, sillä se voi olla vaarallista.

Koiran oma viltti tai lelu voi tehdä matkasta mukavamman, sillä tuttu esine rauhoittaa lemmikkiä. Lemmikkikauppa tarjoaa laajan valikoiman koirien mukavuustarvikkeita, jotka tekevät automatkasta miellyttävämmän niin koiralle kuin omistajallekin.

Olisitko kiinnostunut kissa-aiheisista vaatteista ja tavaroista? Tutustu nyt VHS® tuotteisiimme!

Ajankohtaista

Ostoskorisi on tyhjä

Ostoskoriin käytetyt lahjakortit

Suodata

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 26.10.2021 alkaen.

Verkkokauppa

Vierashuone Oy
Kurikkatie 11
90440 Kempele

041-5056482
asiakaspalvelu@lemmikkikauppa.fi
www.lemmikkikauppa.fi
2409119-7

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksupalveluna toimii Klarna Checkout ja Checkout, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut ja osa mobiilimaksamisen palveluista.

Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna AB:n (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Lemmikkikauppa Vierashuone yleiset ehdot.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Vierashuone Oy
Kurikkatie 11
90440 Kempele

041-5056482
asiakaspalvelu@lemmikkikauppa.fi
www.lemmikkikauppa.fi
2409119-7

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Palautusehdot

Peruuttamisoikeus

Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla). Voitte käyttää myös tulostettavaa palautuslomakettamme, mutta sen käyttö ei ole pakollista.

Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

Peruuttamisen vaikutukset

Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seuraus- ta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.