Mihin suuntaan koira trimmataan?

Mitä tarkoittaa koiran trimmaus?

Koiran trimmaus on paljon enemmän kuin pelkkä turkin leikkaus. Se on olennainen osa koiran hoitoa ja hyvinvointia. Trimmaus auttaa pitämään koiran turkin siistinä, vähentää takkujen muodostumista ja estää iho-ongelmia. Lisäksi säännöllinen trimmaus voi parantaa koiran ulkonäköä ja mukavuutta, erityisesti roduilla, joilla on pitkä tai paksu turkki.

Trimmaus ei ole vain kosmeettista; se on myös terveydenhoitoa. Kun turkki pidetään terveenä ja puhtaana, se auttaa ehkäisemään loisia ja ihoärsytystä. Me Lemmikkikaupassa ymmärrämme, miten tärkeää on huolehtia koko lemmikin hyvinvoinnista, ja siksi tarjoamme laajan valikoiman korkealaatuisia koiranhoitotuotteita, jotka tekevät trimmausprosessista helpompaa ja nautittavampaa sekä sinulle että koirallesi.

Miten valita oikea trimmaussuunta?

Koiran trimmaussuunnan valinta riippuu suuresti turkin tyypistä ja pituudesta. Yleisesti ottaen, turkki tulisi leikata sen luonnollisen kasvusuunnan mukaisesti. Tämä vähentää karvan katkeilua ja ihoärsytystä, ja lopputulos näyttää luonnollisemmalta.

Esimerkiksi lyhytkarvaisilla roduilla, kuten labradorinnoutajilla, trimmaaminen voi olla yksinkertaisempaa, sillä turkki kasvaa suoraan ja tasaisesti. Pitkäkarvaisilla roduilla, kuten afgaaninvinttikoirilla, on tärkeää huomioida turkin kerrostuminen ja leikata kerroksittain, jotta turkki säilyy tasapainoisena ja kauniina.

On tärkeää käyttää oikeita välineitä, kuten laadukkaita saksia ja trimmereitä, jotka löydät laajasta valikoimastamme Lemmikkikaupassa. Hyvä väline tekee trimmaamisesta tehokkaampaa ja mukavampaa sekä sinulle että koirallesi.

Yleisimmät virheet koiran trimmaamisessa

Yksi yleisimmistä virheistä trimmaamisessa on liian lyhyeksi leikkaaminen, mikä voi altistaa koiran ihon auringonpolttamille tai muille vaurioille. Toisaalta, jos turkkia ei leikata riittävän lyhyeksi, se voi jäädä takkuiseksi ja vaikeuttaa hoitoa.

Toinen virhe on olla huomaamatta koiran herkkiä alueita, kuten korvia, tassuja ja häntää. Näiden alueiden huolimaton trimmaaminen voi aiheuttaa koiralle epämukavuutta. On tärkeää olla tarkkaavainen ja hellävarainen, erityisesti näissä kohdissa.

Koiran turkin hoito trimmausten välillä

Trimmausten välillä on tärkeää pitää koiran turkki hyväkuntoisena säännöllisellä harjauksella. Tämä estää takkujen muodostumista ja pitää turkin kiiltävänä ja terveenä. Harjaa koiran turkki vähintään kerran viikossa, tai useammin, jos koiralla on pitkä tai paksu turkki.

Lisäksi koiran iho ja turkki hyötyvät säännöllisestä pesusta koirashampoolla, joka on kehitetty erityisesti eläinten herkälle iholle. Lemmikkikaupasta löydät valikoiman luonnonmukaisia ja hellävaraisia tuotteita, jotka sopivat kaikenlaisille turkeille.

Milloin kääntyä ammattilaisen puoleen?

Vaikka jotkut koiranomistajat nauttivat trimmaamisesta itse, on tilanteita, jolloin ammattilaisen apu on suositeltavaa. Jos koirallasi on erityinen turkki, kuten kihara tai erittäin pitkä, ammattilainen voi tarjota asiantuntevaa palvelua, joka takaa parhaan mahdollisen lopputuloksen.

Jos olet epävarma trimmaussuuntaasi tai jos koirasi on hermostunut tai stressaantunut trimmaustilanteissa, ammattilainen voi auttaa tekemään prosessista turvallisen ja stressittömän. Heillä on kokemusta ja välineet, jotka tekevät työstä nopeaa ja tehokasta.

Entä olisitko kiinnostunut myös kissa-aiheisista vaatteista ja tavaroista? Tutustu nyt VHS® tuotteisiimme!

Ajankohtaista

Ostoskorisi on tyhjä

Ostoskoriin käytetyt lahjakortit

Suodata

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 26.10.2021 alkaen.

Verkkokauppa

Vierashuone Oy
Kurikkatie 11
90440 Kempele

041-5056482
asiakaspalvelu@lemmikkikauppa.fi
www.lemmikkikauppa.fi
2409119-7

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksupalveluna toimii Klarna Checkout ja Checkout, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut ja osa mobiilimaksamisen palveluista.

Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna AB:n (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Lemmikkikauppa Vierashuone yleiset ehdot.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Vierashuone Oy
Kurikkatie 11
90440 Kempele

041-5056482
asiakaspalvelu@lemmikkikauppa.fi
www.lemmikkikauppa.fi
2409119-7

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Palautusehdot

Peruuttamisoikeus

Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla). Voitte käyttää myös tulostettavaa palautuslomakettamme, mutta sen käyttö ei ole pakollista.

Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

Peruuttamisen vaikutukset

Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seuraus- ta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.