Mikä on hyväksi koiran turkille?

Oikeanlainen ruokavalio turkin hyvinvointiin

Koiran turkki on paljon enemmän kuin vain kaunis ulkokuori. Sen kunto ja kiilto ovat suoraan yhteydessä koiran yleiseen hyvinvointiin. Terveellinen koiranruoka on avainasemassa turkin hoidossa. Laadukas koiran ravinto, joka sisältää tasapainoisesti proteiineja, rasvahappoja, vitamiineja ja mineraaleja, on välttämätön turkin terveyden ylläpitämiseksi.

Proteiinit ovat erityisen tärkeitä, sillä ne tukevat karvatuppien vahvuutta ja kasvua. Omega-3- ja omega-6-rasvahapot auttavat ylläpitämään turkin kiiltoa ja ehkäisevät kuivuutta.

Säännöllinen harjaus ja pesu

Harjaus ja pesu ovat olennainen osa koiran hoitoa, edistäen turkin terveyttä ja ulkonäköä. Säännöllinen harjaus poistaa kuolleet karvat ja estää takkujen muodostumista, mikä on erityisen tärkeää pitkäturkkisille roduille. Harjaus myös stimuloi ihon verenkiertoa ja jakaa luonnollisia öljyjä kauttaaltaan turkkiin, edistäen sen kiiltoa.

Pesu kannattaa suorittaa koiran tarpeiden mukaan, yleensä kerran kuukaudessa, ellei rotu tai aktiivisuusaste vaadi tiheämpää pesua. Muista käyttää koirille tarkoitettuja, hellävaraisia shampoita ja hoitoaineita, jotka tukevat ihon ja turkin luonnollista tasapainoa. Meiltä löydät laadukkaat pesutuotteet, jotka tekevät turkin hoidosta helppoa ja miellyttävää.

Lisäravinteet turkin tueksi

Lisäravinteet voivat olla erinomainen lisä koiran ravintoon, erityisesti jos turkin kanssa on haasteita. Omega-3- ja omega-6-rasvahapot, joita löytyy esimerkiksi kalasta, edistävät ihon ja turkin terveyttä.

Kun harkitset lisäravinteita, on tärkeää varmistaa niiden sopivuus koirallesi.

Yleisimmät turkkiin liittyvät ongelmat ja niiden ratkaisut

Kuiva iho ja karvanlähtö ovat yleisiä ongelmia, jotka voivat vaikuttaa koiran turkkiin. Kuiva iho voi aiheuttaa kutinaa ja hilseilyä, kun taas liiallinen karvanlähtö voi olla merkki ravitsemuksellisista puutteista tai stressistä.

Näiden ongelmien ratkaisu voi usein löytyä ruokavalion ja hoitorutiinien tarkastelusta. Säännöllinen harjaus ja kosteuttavat shampoot auttavat myös ylläpitämään ihon ja turkin terveyttä.

Turkin hoidon merkitys eri roduille

Eri koirarodut vaativat erilaista turkinhoitoa, mikä on tärkeää ottaa huomioon. Esimerkiksi pitkäkarvaiset rodut, kuten afgaaninvinttikoira, tarvitsevat päivittäistä harjausta, kun taas lyhytkarvaiset rodut, kuten mopsi, voivat vaatia harjausta vain kerran viikossa.

Turkin hoito tulee mukauttaa paitsi rodun, myös yksilöllisten tarpeiden mukaan. Meiltä Lemmikkikaupasta löydät kattavat hoitotuotteet, jotka sopivat kaikille roduille ja turkin tyypeille, auttaen sinua huolehtimaan koirasi hyvinvoinnista parhaalla mahdollisella tavalla.

Koiran turkin hoito on tärkeä osa sen yleistä hyvinvointia. Oikeanlainen ravinto, säännöllinen hoito ja sopivat lisäravinteet varmistavat koiran turkin terveyden ja kauneuden.

Olisitko kiinnostunut myös kissa-aiheisista vaatteista ja tavaroista? Tutustu nyt myös VHS® tuotteisiimme!

Ajankohtaista

Ostoskorisi on tyhjä

Ostoskoriin käytetyt lahjakortit

Suodata

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 26.10.2021 alkaen.

Verkkokauppa

Vierashuone Oy
Kurikkatie 11
90440 Kempele

041-5056482
asiakaspalvelu@lemmikkikauppa.fi
www.lemmikkikauppa.fi
2409119-7

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksupalveluna toimii Klarna Checkout ja Checkout, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut ja osa mobiilimaksamisen palveluista.

Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna AB:n (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Lemmikkikauppa Vierashuone yleiset ehdot.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Vierashuone Oy
Kurikkatie 11
90440 Kempele

041-5056482
asiakaspalvelu@lemmikkikauppa.fi
www.lemmikkikauppa.fi
2409119-7

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Palautusehdot

Peruuttamisoikeus

Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla). Voitte käyttää myös tulostettavaa palautuslomakettamme, mutta sen käyttö ei ole pakollista.

Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

Peruuttamisen vaikutukset

Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seuraus- ta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.