Miten kissa matkustaa autossa?

Miten valmistella kissa automatkalle?

Kissa autossa voi aluksi tuntua haastavalta ajatukselta, mutta oikealla valmistautumisella se voi olla miellyttävä kokemus sekä kissalle että sen omistajalle. Ennen matkaa on tärkeää totuttaa kissa kuljetuskoppaan. Aloita asettamalla kuljetuskoppa kotona kissan saataville ja tee siitä houkutteleva paikka lelujen tai herkkupalojen avulla. Anna kissan tutustua koppaan omassa tahdissaan, jotta matkustaminen ei aiheuttaisi ylimääräistä stressiä.

Matkalle kannattaa varata tärkeitä tarvikkeita, kuten kissasi lempilelu, pehmeä viltti tai pyyhe, joka tuo turvaa ja muistuttaa kodista. Lisäksi on hyvä varata mukaan herkkupaloja ja vettä, varsinkin jos matka on pidempi. Älä unohda kissan mahdollisia lääkkeitä tai muita erityistarpeita. Näillä valmisteluilla kissa autossa pysyy tyytyväisenä ja matkanteko sujuu mutkattomammin.

Mitä huomioitavaa pitkän matkan aikana?

Pitkät matkat vaativat erityistä huomiota kissan mukavuuden ja hyvinvoinnin takaamiseksi. Pidä säännöllisesti taukoja, jolloin voit tarkistaa kissasi voinnin ja tarjota sille mahdollisuuden juoda vettä tai nauttia kevyen välipalan. Muista kuitenkin, että kissa saattaa tarvita aikaa tottua uuteen ympäristöön, joten älä kiirehdi.

Auton lämpötila on myös tärkeä huomioitava seikka. Varmista, ettei autossa ole liian kuuma tai kylmä, ja vältä suoraa auringonvaloa. Aseta kuljetuskoppa turvalliseen paikkaan, jossa se pysyy tukevasti paikallaan, eikä pääse liikkumaan äkillisten jarrutusten aikana. Näin kissa tuntee olonsa turvalliseksi ja mukavaksi koko matkan ajan.

Miten toimia, jos kissa stressaantuu matkalla?

Jos kissa vaikuttaa hermostuneelta tai stressaantuneelta matkan aikana, on tärkeää pysyä rauhallisena ja toimia johdonmukaisesti. Puhu kissalle rauhoittavasti ja käytä pehmeää ääntä. Voit myös yrittää peittää kuljetuskopan kevyellä kankaalla, joka voi auttaa vähentämään ulkoisia ärsykkeitä ja luomaan turvallisen pesän tunteen.

Jos kissa on erittäin stressaantunut, voi olla hyödyllistä pysähtyä hetkeksi ja antaa kissan rauhoittua. Vältä liiallista käsittelyä, sillä se voi lisätä stressiä. Joissakin tapauksissa voi olla tarpeen käyttää eläinlääkärin suosittelemia rauhoittavia lääkkeitä, mutta tämä tulisi tehdä vasta asiantuntijan ohjeistuksen jälkeen.

Muista aina, että kissa aistii omistajansa tunteet, joten pysy itse rauhallisena. Kun olet valmistautunut hyvin ja huomioit kissasi tarpeet, kissa autossa voi olla paljon rennompaa kuin aluksi kuvittelit.

Olisitko kiinnostunut kissa-aiheisista vaatteista ja tavaroista? Tutustu nyt VHS® tuotteisiimme!

Ajankohtaista

Ostoskorisi on tyhjä

Ostoskoriin käytetyt lahjakortit

Suodata

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 26.10.2021 alkaen.

Verkkokauppa

Vierashuone Oy
Kurikkatie 11
90440 Kempele

041-5056482
asiakaspalvelu@lemmikkikauppa.fi
www.lemmikkikauppa.fi
2409119-7

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksupalveluna toimii Klarna Checkout ja Checkout, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut ja osa mobiilimaksamisen palveluista.

Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna AB:n (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Lemmikkikauppa Vierashuone yleiset ehdot.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Vierashuone Oy
Kurikkatie 11
90440 Kempele

041-5056482
asiakaspalvelu@lemmikkikauppa.fi
www.lemmikkikauppa.fi
2409119-7

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Palautusehdot

Peruuttamisoikeus

Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla). Voitte käyttää myös tulostettavaa palautuslomakettamme, mutta sen käyttö ei ole pakollista.

Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

Peruuttamisen vaikutukset

Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seuraus- ta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.