Miten hoitaa kissan hampaita?

Miksi kissan hampaiden hoito on tärkeää?

Kissan hampaiden hoito on olennainen osa kissan terveyden ylläpitämistä. Huolellinen hammashoito voi estää monia terveysongelmia, kuten ientulehduksen, hammaskiven muodostumisen ja jopa vakavammat sairaudet, kuten parodontiitin. Kissoilla, joiden hampaita ei hoideta säännöllisesti, voi ilmetä suun kipua ja tulehduksia, jotka vaikuttavat koko kehon terveyteen. Lisäksi suun terveysongelmat voivat johtaa ruokahaluttomuuteen ja sitä kautta ravitsemusongelmiin. Terveet hampaat ja ikenet pitävät lemmikkisi iloisena ja energisenä, ja säännöllinen hoito voi merkittävästi parantaa kissasi elämänlaatua.

Kuinka usein kissan hampaita tulisi harjata?

Kissan hampaita tulisi harjata säännöllisesti, mieluiten päivittäin, jotta suun terveys säilyy hyvänä. Kuitenkin, jos päivittäinen harjaus ei ole mahdollista, pyri harjaamaan hampaat ainakin useita kertoja viikossa. Näin voit poistaa plakkia ennen kuin se kovettuu hammaskiveksi. Aluksi kissasi saattaa vastustaa hampaiden harjausta, mutta kärsivällisyydellä ja lempeydellä voit totuttaa sen rutiiniin. Aloita vähitellen, esimerkiksi vain muutamalla sekunnilla kerrallaan, ja palkitse lemmikkisi jokaisen onnistuneen harjauksen jälkeen, jotta kokemus on positiivinen.

Mitä välineitä tarvitaan kissan hampaiden hoitoon?

On tärkeää käyttää oikeita välineitä, kun huolehdit kissasi suun terveydestä. Tarvitset erityisesti kissoille suunnitellun hammasharjan, joka on pienempi ja pehmeämpi kuin ihmisille tarkoitetut harjat. Älä koskaan käytä ihmisille tarkoitettua hammastahnaa, sillä se on myrkyllistä kissoille. Lemmikkikauppa tarjoaa laajan valikoiman laadukkaita ja turvallisia välineitä, jotka tekevät kissan hampaiden hoidosta helppoa ja tehokasta.

Merkit, jotka kertovat kissan hampaiden ongelmista

Kissan omistajana on tärkeää tarkkailla tiettyjä merkkejä, jotka voivat viitata suun terveysongelmiin. Näitä merkkejä ovat esimerkiksi pahanhajuinen hengitys, liiallinen kuolaaminen, punaiset tai verestävät ikenet, syömishaluttomuus tai vaikeudet syödä, ja hampaan irtoaminen. Jos huomaat näitä oireita, on tärkeää hakeutua eläinlääkärin vastaanotolle mahdollisimman pian. Varhainen puuttuminen voi estää vakavampien ongelmien kehittymisen ja auttaa säilyttämään kissasi terveyden.

Ammattimainen hammashoito kissoille

Joskus kotona tehtävä hoito ei riitä, ja kissasi saattaa tarvita ammattilaisen suorittamaa hammashoitoa. Eläinlääkärin suorittama hammashoito on suositeltavaa vähintään kerran vuodessa vanhemmille kissoille tai kissoille, joilla on aiemmin ollut hammas ongelmia. Tähän hoitoon kuuluu usein perusteellinen suun tarkastus, röntgenkuvat ja tarvittaessa hammaskiven poisto, ja se tehdään yleensä nukutuksessa. Ammattilaisen suorittama hoito varmistaa, että kaikki mahdolliset ongelmat havaitaan ja hoidetaan ajoissa, mikä edistää kissasi hyvinvointia pitkällä tähtäimellä.

Yhteenvetona, kissan hampaiden hoito on olennainen osa lemmikkisi kokonaisvaltaista terveyttä ja hyvinvointia. Säännöllinen harjaus, oikeiden välineiden käyttö ja ammattilaisapuun turvautuminen tarvittaessa varmistavat, että kissasi hampaat pysyvät terveinä ja vahvoina.

Olisitko kiinnostunut kissa-aiheisista vaatteista ja tavaroista? Tutustu nyt VHS® tuotteisiimme! Tarjoamme laajan valikoiman tuotteita, joiden suunnittelu on saanut inspiraationsa löytöeläimistä.

Ajankohtaista

Ostoskorisi on tyhjä

Ostoskoriin käytetyt lahjakortit

Suodata

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 26.10.2021 alkaen.

Verkkokauppa

Vierashuone Oy
Kurikkatie 11
90440 Kempele

041-5056482
asiakaspalvelu@lemmikkikauppa.fi
www.lemmikkikauppa.fi
2409119-7

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksupalveluna toimii Klarna Checkout ja Checkout, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut ja osa mobiilimaksamisen palveluista.

Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna AB:n (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Lemmikkikauppa Vierashuone yleiset ehdot.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Vierashuone Oy
Kurikkatie 11
90440 Kempele

041-5056482
asiakaspalvelu@lemmikkikauppa.fi
www.lemmikkikauppa.fi
2409119-7

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Palautusehdot

Peruuttamisoikeus

Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla). Voitte käyttää myös tulostettavaa palautuslomakettamme, mutta sen käyttö ei ole pakollista.

Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

Peruuttamisen vaikutukset

Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seuraus- ta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.