Onko raapimispuu tarpeellinen kissalle?

Miksi kissat tarvitsevat raapimispuun

Kissat ovat luonnostaan uteliaita ja aktiivisia eläimiä, joiden hyvinvointi riippuu paljolti siitä, miten hyvin niiden luonnolliset tarpeet täytetään. Yksi näistä tarpeista on raapiminen. Raapimispuu kissalle ei ole pelkkä ylellisyystuote, vaan se on olennainen osa kissan hyvinvointia. Raapiminen on kissalle paitsi fyysinen aktiviteetti, myös psyykkisesti palkitsevaa. Se auttaa pitämään kynnet terveinä ja voimakkaina, ja samalla se tarjoaa kissalle mahdollisuuden venyttää lihaksiaan ja rentoutua.

Raapimispuun tarjoaminen kotiin voi vähentää kissan stressiä ja estää ei-toivottua käyttäytymistä, kuten huonekalujen raapimista. Lisäksi se tarjoaa kissalle oman tilan, missä se voi harjoittaa luontaisia vaistojaan turvallisesti. Lemmikkitarvikkeet, kuten raapimispuut, ovat siis tärkeitä kissan mielenrauhalle ja fyysiselle kunnolle.

Vaihtoehdot raapimispuulle

Vaikka raapimispuu on monelle kissalle ihanteellinen ratkaisu, on olemassa myös muita vaihtoehtoja, jotka voivat täyttää saman tarpeen. Raapimisalustat ja -tangot ovat kompakteja ja helppoja sijoittaa pienempiinkin tiloihin. Ne tarjoavat kissalle saman raapimiskokemuksen, mutta vievät vähemmän tilaa.

Nämä vaihtoehdot voivat olla erityisen hyödyllisiä, jos asut pienessä asunnossa tai jos haluat tarjota kissallesi raapimispaikan useassa eri huoneessa. On tärkeää muistaa, että jokainen kissa on yksilö, ja siksi on hyvä kokeilla erilaisia vaihtoehtoja löytääksesi juuri sinun kissallesi sopivimman ratkaisun.

Raapimispuun valitseminen ja sijoittaminen

Kun valitset raapimispuuta kissallesi, on hyvä ottaa huomioon kissan koko, ikä ja raapimistarve. Isommat kissat tarvitsevat tukevampia rakenteita, kun taas pienemmät kissat saattavat viihtyä kevyemmissä malleissa. Materiaali on myös tärkeä tekijä; monet kissat pitävät erityisesti sisal-kuidusta, joka on kestävä ja miellyttävän tuntuinen raapimiseen.

Sijoittaminen on yhtä tärkeää kuin itse raapimispuun valinta. Paras paikka raapimispuulle on alue, jossa kissa viettää paljon aikaa tai lähellä aluetta, jossa se muuten raapisi huonekaluja. Tämä tekee raapimispuusta houkuttelevamman vaihtoehdon. 

Kissan raapimiskäyttäytymisen ymmärtäminen

Kissan raapimiskäyttäytyminen on luonnollinen osa sen käyttäytymistä ja liittyy moniin vaistoihin ja tarpeisiin. Kissojen raapiminen ei ole vain kynsien teroittamista; se on myös tapa merkitä reviiriä ja kommunikoida muiden eläinten kanssa. Kissojen tassuissa olevat hajurauhaset jättävät hajujälkiä, jotka viestittävät toisille kissoille alueen omistajuudesta.

Ymmärtämällä kissan raapimiskäyttäytymisen taustat, voimme paremmin täyttää sen tarpeet ja tarjota sille sopivia välineitä, kuten raapimispuu tai -alusta. Tämä auttaa vähentämään ei-toivottua käyttäytymistä ja parantaa kissan hyvinvointia kokonaisuudessaan.

Meillä Lemmikkikaupassa uskomme, että jokainen kissa ansaitsee parasta mahdollista hoitoa ja huolenpitoa, ja raapimispuu on askel kohti tätä päämäärää. Tarjoamme laadukkaita ja kestäviä lemmikkitarvikkeita, jotka tukevat kissasi hyvinvointia ja tekevät arjesta sujuvampaa. Tervetuloa tutustumaan valikoimaamme

Olisitko kiinnostunut kissa-aiheisista vaatteista ja tavaroista? Tutustu nyt VHS® tuotteisiimme! Sieltä voit löytää kivoja tuotteita ja piristystä arkeesi myös itsellesi!

Ajankohtaista

Ostoskorisi on tyhjä

Ostoskoriin käytetyt lahjakortit

Suodata

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 26.10.2021 alkaen.

Verkkokauppa

Vierashuone Oy
Kurikkatie 11
90440 Kempele

041-5056482
asiakaspalvelu@lemmikkikauppa.fi
www.lemmikkikauppa.fi
2409119-7

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksupalveluna toimii Klarna Checkout ja Checkout, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut ja osa mobiilimaksamisen palveluista.

Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna AB:n (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Lemmikkikauppa Vierashuone yleiset ehdot.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Vierashuone Oy
Kurikkatie 11
90440 Kempele

041-5056482
asiakaspalvelu@lemmikkikauppa.fi
www.lemmikkikauppa.fi
2409119-7

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Palautusehdot

Peruuttamisoikeus

Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla). Voitte käyttää myös tulostettavaa palautuslomakettamme, mutta sen käyttö ei ole pakollista.

Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

Peruuttamisen vaikutukset

Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seuraus- ta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.