Pitääkö kissankynsiä leikata?

Miksi kissan kynsiä tulisi leikata?

Kissan kynsien leikkaaminen on tärkeä osa lemmikkien hoitoa, ja sillä on useita hyödyllisiä vaikutuksia sekä lemmikille että omistajalle. Kissan hyvinvointi on meille kaikille sydämen asia, ja kynsien säännöllinen hoito auttaa pitämään kissan terveenä ja onnellisena. Leikkaamattomat kynnet voivat kasvaa liian pitkiksi, mikä voi johtaa kipuun tai jopa infektioihin, jos kynsi kasvaa takaisin tassuun.

Lisäksi kynsien leikkaaminen voi suojata kodin huonekaluja ja muita pintoja naarmuilta. Kissat rakastavat raapimista, ja vaikka raapimapuilla voi lievittää tätä tarvetta, kynsien leikkaaminen on tehokas tapa vähentää vahinkoja. Tärkein syy kynsien leikkaamiseen on kuitenkin kissan mukavuuden varmistaminen. Pitkät kynnet voivat olla epämukavia ja haitata kissan liikkumista, mikä voi vaikuttaa negatiivisesti sen aktiivisuuteen ja elämänlaatuun.

Kuinka usein kissan kynnet tulisi leikata?

Kysymys siitä, kuinka usein kissan kynnet tulisi leikata, riippuu yksilöllisistä tarpeista. Yleinen suositus on leikata kynnet 1-2 kuukauden välein, mutta tämä voi vaihdella riippuen kissan aktiivisuudesta ja elämäntyylistä. Sisäkissoilla kynnet voivat kasvaa nopeammin, koska ne eivät kulu luonnollisesti ulkoillessa, toisin kuin ulkokissoilla.

On tärkeää tarkkailla kissan kynsien pituutta säännöllisesti. Jos kuulet kynsien kopisevan lattiaa vasten kävellessä tai huomaat niiden jäävän kiinni tekstiileihin, on aika tarttua kynsileikkuriin. Muista, että jokainen kissa on yksilö, ja niiden tarpeet voivat vaihdella, joten seuraa tarkasti lemmikkisi käyttäytymistä ja mukavuutta.

Oikeat välineet kissan kynsien leikkaamiseen

Turvallinen ja tehokas kissankynsien leikkaus vaatii oikeat välineet. Suosittelemme käyttämään erityisesti kissoille suunniteltuja kynsileikkureita, jotka ovat tarpeeksi teräviä ja ergonomisesti muotoiltuja. Laadukkaat välineet takaavat siistin leikkuujäljen ja vähentävät riskiä vahingoittaa kynttä tai tassua.

Valitse leikkurit, joissa on mukavat kahvat ja terävä leikkuupää. Tämä tekee kynsien leikkaamisesta sekä helpompaa että vähemmän stressaavaa. Joissakin leikkureissa on myös turva-asema, joka estää kynnen leikkaamisen liian lyhyeksi, mikä voi aiheuttaa verenvuotoa ja kipua.

Vinkkejä kissan kynsien leikkaamiseen

Kynsien leikkaaminen voi olla stressitöntä sekä sinulle että kissallesi, kun seuraat muutamia käytännön vinkkejä. Varaa leikkaushetki ajankohtaan, jolloin kissa on rauhallinen, esimerkiksi ruokailun tai leikkimisen jälkeen. Tämä auttaa vähentämään levottomuutta ja tekee prosessista sujuvamman.

Aloita kynsien leikkaus vähitellen, ja anna kissan tottua välineisiin. Voit esimerkiksi antaa sen haistella kynsileikkureita ennen aloittamista. Ota kissa syliin mukavaan asentoon ja pidä sen tassusta hellästi mutta tukevasti kiinni. Leikkaa vain kynnen terävä kärki, ja vältä leikkaamasta lähelle verisuonia.

Kannattaa palkita kissa herkuilla tai kehuilla jokaisen onnistuneen leikkauksen jälkeen. Tämä luo positiivista mielleyhtymää ja tekee tulevista kynsien leikkauskerroista helpompia.

Olisitko kiinnostunut kissa-aiheisista vaatteista ja tavaroista? Tutustu nyt VHS® tuotteisiimme! Ne tukevat eläinten hyvinvointia ja ovat täydellinen valinta jokaiselle kissanystävälle.

Ajankohtaista

Ostoskorisi on tyhjä

Ostoskoriin käytetyt lahjakortit

Suodata

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 26.10.2021 alkaen.

Verkkokauppa

Vierashuone Oy
Kurikkatie 11
90440 Kempele

041-5056482
asiakaspalvelu@lemmikkikauppa.fi
www.lemmikkikauppa.fi
2409119-7

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksupalveluna toimii Klarna Checkout ja Checkout, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut ja osa mobiilimaksamisen palveluista.

Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna AB:n (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Lemmikkikauppa Vierashuone yleiset ehdot.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Vierashuone Oy
Kurikkatie 11
90440 Kempele

041-5056482
asiakaspalvelu@lemmikkikauppa.fi
www.lemmikkikauppa.fi
2409119-7

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Palautusehdot

Peruuttamisoikeus

Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla). Voitte käyttää myös tulostettavaa palautuslomakettamme, mutta sen käyttö ei ole pakollista.

Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

Peruuttamisen vaikutukset

Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seuraus- ta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.