Minkä ikäisenä on hyvä pelata muistipelejä?

Muistipelit ovat erinomainen tapa kehittää aivojen toimintaa ja parantaa kognitiivisia taitoja kaikenikäisille. Lapsille muistipelit tarjoavat hauskan tavan oppia ja kehittää muistia, keskittymistä ja ongelmanratkaisukykyä. Aikuisille ne toimivat tehokkaana keinona ylläpitää kognitiivisia toimintoja ja ehkäistä ikääntymisen vaikutuksia aivoissa.

Muistipelien pelaaminen voi edistää muistin kehitystä ja parantaa keskittymistä. Lapsilla tämä voi tarkoittaa parempaa koulumenestystä, kun taas aikuisilla se voi auttaa säilyttämään arjen toimintakyvyn ja itsenäisyyden.

Milloin on paras aloittaa muistipelien pelaaminen?

Muistipelien pelaamisen voi aloittaa jo varhaisessa lapsuudessa, ja monet asiantuntijat suosittelevatkin aloittamaan muistipelien parissa leikkimisen jo esikouluikäisenä. Tällöin pelit voivat auttaa kehittämään perusmuistia ja kognitiivisia taitoja, jotka ovat tärkeitä koulun aloittamisessa.

Aikuisille muistipelien pelaaminen voi olla hyödyllistä missä tahansa iässä. Erityisesti keski-iässä ja sen jälkeen on tärkeää pitää aivot aktiivisina. Muistipelit tarjoavat hauskan ja haastavan tavan saavuttaa tämä tavoite.

Mitkä ovat parhaat muistipelit eri ikäryhmille?

Lapsille suunnatut muistipelit ovat usein värikkäitä ja yksinkertaisia, jotka pitävät mielenkiinnon yllä samalla kun ne kehittävät muistia. Esimerkkejä tällaisista peleistä ovat klassiset muistipelikortit ja yksinkertaiset palapelit, jotka tarjoavat sopivasti haastetta ja hauskuutta.

Nuorille ja aikuisille on tarjolla monimutkaisempia pelejä, kuten strategiapelit ja palapelit, jotka vaativat syvällisempää ajattelua ja suunnittelua. Nämä pelit voivat parantaa muistia ja keskittymiskykyä ja toimivat erinomaisena mielen virkistyksenä.

Voivatko muistipelit ehkäistä muistihäiriöitä?

Tutkimukset viittaavat siihen, että säännöllinen muistipelien pelaaminen voi auttaa vähentämään muistihäiriöiden riskiä tai hidastamaan niiden etenemistä. Muistipelien säännöllinen pelaaminen voi parantaa aivojen plastisuutta, mikä auttaa säilyttämään ja jopa parantamaan muistitoimintoja iän myötä.

Kuten mikä tahansa henkinen harjoitus, muistipelit voivat osaltaan parantaa aivojen terveyttä ja vähentää degeneratiivisten sairauksien riskiä.

Miten muistipelien pelaaminen vaikuttaa kognitiiviseen kehitykseen?

Muistipelien pelaaminen stimuloi aivojen eri osia, parantaa keskittymistä ja auttaa kehittämään ongelmanratkaisutaitoja. Säännöllinen pelaaminen voi parantaa kognitiivisia toimintoja ja auttaa pitämään mielen virkeänä kaikissa ikäryhmissä.

Lapsille muistipelit tarjoavat perustan, jolle voi rakentaa monimutkaisempia kognitiivisia taitoja, kuten lukeminen ja laskeminen. Aikuisille ne tarjoavat keinon pitää aivot aktiivisina ja ehkäistä kognitiivisten toimintojen heikkenemistä.

Lemmikkikaupasta löytyy kahta eri löytöeläinmuistipeliä, jotka sopivat kaikenikäisille. Samalla tuet löytöeläimiä.

Ajankohtaista

Ostoskorisi on tyhjä

Ostoskoriin käytetyt lahjakortit

Suodata

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 26.10.2021 alkaen.

Verkkokauppa

Vierashuone Oy
Kurikkatie 11
90440 Kempele

041-5056482
asiakaspalvelu@lemmikkikauppa.fi
www.lemmikkikauppa.fi
2409119-7

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksupalveluna toimii Klarna Checkout ja Checkout, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut ja osa mobiilimaksamisen palveluista.

Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna AB:n (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Lemmikkikauppa Vierashuone yleiset ehdot.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Vierashuone Oy
Kurikkatie 11
90440 Kempele

041-5056482
asiakaspalvelu@lemmikkikauppa.fi
www.lemmikkikauppa.fi
2409119-7

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Palautusehdot

Peruuttamisoikeus

Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla). Voitte käyttää myös tulostettavaa palautuslomakettamme, mutta sen käyttö ei ole pakollista.

Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

Peruuttamisen vaikutukset

Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seuraus- ta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.